Odločitev o tem, ali boste poslovali od doma oziroma iz domače pisarne, ali pa boste najeli in morda celo kasneje kupili poslovni prostor, je zagotovo odvisna od več dejavnikov, kot so stroški, rast poslovanja in vrsta posla.

(Mimogrede, tukaj lahko preverite aktualno ponudbo poslovnih prostorov v poslovni hiši Elma Črnuče.)

Pravzaprav je vse odvisno od vaših potreb in potreb podjetja. Nekateri mali podjetniki lahko svoj posel razvijajo od doma, medtem ko drugi postopoma potrebujejo večje prostorske kapacitete.

Zakaj raje najeti poslovni prostor kot delati iz domače pisarne?  

Obstaja več razlogov, zakaj se številni podjetniki odločajo za delo izven domačega okolja. Nakup ali najem poslovnega prostora je za vas in vaše podjetje dobra odločitev, če se soočate z naslednjimi izzivi, ki jih prinaša delo od doma. 

Izziv, kako ločiti družinsko življenje od poslovnega (tudi zavoljo produktivnosti)

Če delate od doma in imate družino, morda tudi otroke, tedaj se lahko spopadate z izzivom, kako v delovnem času ločiti zasebno in profesionalno življenje. Če imate prostorsko možnost, da se umaknete v svojo pisarno, boste verjetno uspeli opraviti več dela. 

Navkljub temu pa se morda ne morete izogniti številnim obveznostim, ki jih prinaša družinsko življenje. Kmalu lahko prevzamete določene obveznosti, ki vam bodo na dolgi rok vzele vedno več časa, katerega bi sicer morali posvetiti delu. Po eni strani boste morda lahko delali kadar koli želite; po drugi strani pa se boste počutili dolžne delati veliko dlje, saj ob  koncu dneva ne boste imeli razloga, da bi šli domov.

Vmes skuhate kosilo, pospravite stanovanje, odpeljete otroke v vrtec ali šolo ter se odpravite po nakupih. Poleg tega vas med delom lahko motijo ​​družinski člani, telefonski klici, osebne obveznosti, televizija ali hladilnik. Delo od doma lahko zahteva veliko več discipline in več načrtovanja. Kaj kmalu ugotovite, da vam je vse to vzelo več časa, kot ste pričakovali, zato boste ponovno morali delati zvečer ali ponoči. Tudi tu se lahko pojavi težava, saj vaše stranke morda ne bodo dosegljive takrat, ko boste vi na razpolago. 

Z najemom poslovnega prostora na drugi lokaciji pa se lahko v delovnem času povsem posvetite vašemu poslu, ko pa boste prišli domov, pa boste imeli čas za družino. Tako boste tudi manj napeti, na razpolago boste imeli več časa za preživljanje z družino, po opravljenem delu pa boste še vedno lahko postorili vse, kar ste poprej počeli med delovnim časom. (Prednosti najema poslovnih prostorov v poslovni hiši Elma Črnuče)

Delo od doma

Izolacija in omejena komunikacija lahko vodita v osamljenost 

Nekateri ljudje so učinkovitejši, ko delajo sami, spet drugi pa morajo biti obkroženi z ljudmi, da ostanejo motivirani. (Preverite 10 nasvetov za učinkovito delo od doma). Če tudi vi delujete bolje, ko ste v stiku z ljudmi, vas bodo pri delu od doma morda prevevali občutki osamljenosti in izoliranosti, saj nimate možnosti, da bi bili v središču dogajanja, razen ko se boste srečevali z vašimi strankami. 

Če boste najeli poslovni prostor na lokaciji, kjer se v isti poslovni hiši ali v bližini stavbe nahajajo tudi druga podjetja, boste imeli več možnosti za spoznavanje novih ljudi in tudi sklepanje poslov. Takšnega vzdušja ne morete poustvariti doma, saj ste v domači pisarni omejeni le na komunikacijo s poslovnimi partnerji in strankami. 

Premalo prostora in kapacitet za podjetje, ki raste 

Rastoče podjetje zahteva več prostora, opreme in skladišče za zaloge. Morda boste potrebovali tudi dodatno pomoč pri delu in boste morali zaposliti osebje. V tem primeru boste morali najeti poslovni prostor in se iz domače pisarne preseliti v prostore, ki ustrezajo potrebam vašega poslovanja. 

Izpolnjevanje vseh predpisov in zakonskih zahtev je drago in časovno zamudno 

Od kod boste vodili posle, ni samo vaša odločitev, temveč so na tem področju v veljavi tudi zakonodajne ureditve in predpisi. Na vašem domu tako ne morete registrirati oziroma ustanoviti podjetja z določeno dejavnostjo, za katero je potrebno izpolnjevati določene pogoje. 

Morda boste s postopkom ustanovitve uspeli, vendar boste morali pri tem izpolniti vse birokratske zahteve in zadostiti vsem predpisom, kar vam bo vzelo veliko časa. Za določene prilagoditve boste morali tudi plačati. Z najemom ali nakupom poslovnega prostora, ki že ima urejene vse papirje za poslovanje (uporabno dovoljenje itd.), boste prihranili na času in tudi stroških. 

Najem pisarne

Podjetje, ki posluje iz domačega naslova, ustvarja vtis neprofesionalnosti na kupce in poslovne partnerje 

Dandanes je na internetu dostopna vsaka informacija. Med drugim tudi informacije o vašem podjetju in njegovi lokaciji. Na kupce in poslovne partnerje zagotovo želite ustvariti profesionalni vtis, česar pa ne boste dosegli, če bo podjetje registrirano na vašem domačem naslovu, ter če boste poslovali od doma. 

Poslovni partnerji in kupci vas zagotovo ne bodo obiskovali na domu, zato se boste morali dogovarjati za sestanke na drugih lokacijah, kot je na primer najeta sejna soba, restavracija in drugo. S takim pristopom boste ustvarili občutek nezaupanja, saj odjemalci želijo vedeti, kje poslujete. 

Urejen in dostopen poslovni prostor namreč odraža vaše podjetje, način poslovanja in profesionalnost, ki je v poslovnem svetu zelo pomembna komponenta pri vzpostavljanju novih stikov in poslov. 

Če se ukvarjate z dejavnostjo, kjer ste odvisni od mimoidočih potencialnih kupcev, tedaj je smiselno, da poiščete lokacijo, ki je dovolj prometna. Tako boste pritegnili več strank, prav tako pa boste lahko dvignili tudi cene. Če pa imate pisarno ali/in vaš posel ni odvisen od mimoidočih kupcev, tedaj je pomembno, da poiščete poslovni prostor, ki je dostopen, urejen in tudi primeren za sprejem strank. 

Kaj vse upoštevati pri iskanju primernega poslovnega prostora?

V prvi vrsti je najpomembneje, da najprej sprejmete odločitev o tem, da se boste iz domače pisarne preselili na novo lokacijo, najsi gre za najem manjše pisarne, ali pa za najem nekoliko večjega poslovnega prostora. Pri tem je dobro upoštevati nekaj dejavnikov in si zastaviti naslednja vprašanja: 

  • Ali v začetni fazi potrebujem večjo pisarno, ali zadostuje preprost coworking prostor? 
  • Je lokacija blizu mojega doma, in ali je enostavno dostopna tudi za stranke? Je v bližini postaja za javni prevoz in parkirišče? Je v bližini mogoče kupiti kosilo, naročiti malico?
  • Potrebujem kratkoročni ali dolgoročni najem? So na voljo možnosti za širitev v večje poslovne prostore, če se za to pojavi potreba? Je dovolj prostora za skladiščenje zalog? 
  • Kakšen poslovni prostor si lahko privoščim? Kolikšni so obratovalni stroški? 
  • Več o tem, kako najeti primeren poslovni prostor in kaj vse je dobro vzeti v obzir pred samim najemom, si lahko preberete v našem prispevku kako najeti primeren poslovni prostor

Kaj lahko pričakujete pri najemu pisarne/poslovnega prostora? 

Najem pisarne oziroma poslovnega prostora vam daje možnost, da lahko izpostavite vaše podjetje na odlični lokaciji, in ga približate kupcem, še posebej, če je vaša blagovna znamka odvisna od imidža in mimoidočih potencialnih odjemalcev. Pri storitvenih dejavnostih pa je pomembno, da imate urejen prostor, ki je lahko dostopen vašim strankam. 

Z najemom se prav tako ne boste spravili v finančne dolgove, zato se lahko bolj svobodno in hitreje odzivate na priložnosti, ki se vam kažejo v prihodnosti. To velja tudi v primeru, če bo vaše podjetje raslo in bo preraslo trenutni najeti prostor. Tako se boste enostavneje preselili v druge prostore. 

Običajno so poslovni prostori ravno toliko opremljeni, da vam ne bo potrebno renovirati prostora ali pa porabljati finančnih sredstev za adaptacije. Le dokupili boste takšno opremo, kot jo potrebujete za delo. Če boste najeli pisarno, pa bodo vaši začetni stroški pri opremljanju prostora še toliko nižji. 

Preverite ponudbo naših poslovnih prostorov

Ponudba