Vsi bolje delujemo, ko smo v delovnem okolju, v katerem se dobro počutimo. Nenazadnje v poslovnih prostorih preživimo večino svojega dneva. Le z dobrim počutjem na delovnem mestu lahko izkoristimo ves potencial za delo. Ustrezno urejen poslovni prostor vedno bolj postaja orodje, s katerim lahko vplivamo na produktivnost in zadovoljstvo zaposlenih. 

Cilj je poslovni prostor urediti tako, da boste odpravili čim več motečih dražljajev in ga prilagodili vašim potrebam. Zato vas vabimo, da si preberite več o tem, kako z različnimi spremembami lahko vplivate na to, da se boste v vašem delovnem okolju bolje počutili in povečali storilnost. 

(Mimogrede, tukaj lahko preverite aktualno ponudbo poslovnih prostorov v poslovni hiši Elma Črnuče.)

Pravzaprav je vse odvisno od vaših potreb in potreb podjetja. Nekateri mali podjetniki lahko svoj posel razvijajo od doma, medtem ko drugi postopoma potrebujejo večje prostorske kapacitete.

1. Ravno pravšnja temperatura v delovnem prostoru

S pretiranjem hlajenja poslovnih prostorov zapravljate denar na dva načina. Stroški klimatizacije se povečujejo, na drugi strani pa se izgublja produktivnost, pri čemer so študije pokazale, da naj bi delavci v bolj hladnih prostorih naredili več napak pri delu. Prav tako pa niso dobro razpoloženi v družabnih situacijah. 

V 60. letih 20. stoletja so glede na opravljene raziskave postavili temperaturne standarde za pisarne in poslovne prostore. Takratna idealna temperatura je bila 21 stopinj Celzija. V tistih časih je bila ta temperatura prilagojena za moške, ki so nosili poslovne obleke. 

V današnjem delovnem okolju pa 21 stopinj Celzija velja za precej hladno, še posebej, če gre za poslovni prostor, kjer se večina dela opravi sede oziroma za računalnikom. Po novem naj bi bila idealna temperatura v prostoru okoli 23 stopinj Celzija, ne glede na letni čas. 

naravna svetloba daje energijo

2. Naravna svetloba daje energijo in ugodno vpliva na počutje

Naravne svetlobe, ki prodira v poslovni prostor od zunaj, ne morete nadomestiti z umetno svetlobo. V primerjavi z ostrimi in bleščečimi fluorescenčnimi lučmi je naravna svetloba tista, ki povečuje produktivnost in ugodno vpliva na počutje. Preko sončne svetlobe dobimo tudi potrebni dnevni odmerek vitamina D.

Izpostavljenost umetni svetlobi in »modri« svetlobi elektronskih naprav lahko zmede naš naravni ritem, zato smo čez dan bolj zaspani in letargični oziroma imamo manjšo motivacijo za delo, bolj obremenjene pa so tudi naše oči. Na dolgi to lahko povzroča glavobole. Naravna svetloba nam pomaga lažje in hitreje zaspati.

V primeru, da je v vašem poslovnem prostoru premalo naravne svetlobe, lahko namesto fluorescenčnih luči raje izberete LED razsvetljavo. Če delate za pisalno mizo jo skušajte postaviti tako, da boste imeli čim več naravne svetlobe. Za dodatno osvetlitev in branje lahko uporabite močno LED svetilko.

Z najemom poslovnega prostora na drugi lokaciji se lahko v delovnem času povsem posvetite vašemu poslu, ko boste prišli domov, pa boste imeli čas za družino ter ostale prijetne stvari. Tako boste tudi manj napeti, na razpolago boste imeli več časa za preživljanje z družino, po opravljenem delu pa boste še vedno lahko postorili vse, kar ste poprej počeli med delovnim časom. (Prednosti najema poslovnih prostorov v poslovni hiši Elma Črnuče)

3. Kakovosten svež zrak povečuje produktivnost

Kakovost zraka močno vpliva na naše telo in sposobnost pravilnega delovanja. Naši možgani potrebujejo kisik, da lahko nemoteno opravljajo svoje naloge. Po podatkih organizacije za zeleno gradnjo so bili delavci zaradi povečanega dotoka svežega zraka v delovnem prostoru za kar 11 odstotkov bolj produktivni kot sicer. (10 nasvetov za učinkovito delo od doma.)

Ugotovljeno je bilo tudi, da so kratkoročne bolniške odsotnosti za 35 odstotkov nižje pri delavcih, ki opravljajo delo v poslovnih prostorih, ki so večino časa dobro prezračeni in imajo večjo stopnjo dovoda zunanjega zraka. 

Kakovost zraka v poslovnem prostoru lahko izboljšate tako, da večkrat odpirate okna za večji pretok zraka in namestite sistem za filtriranje zraka. 

4. Zmanjševanje hrupa v ozadju povečuje osredotočenost na miselno zahtevne naloge

V eni izmed raziskav so ugotovili, da raven hrupa v ozadju v jakosti 70 decibelov (lahko primerjamo s hrupom prometne ceste) poskrbi za večjo ustvarjalnost in spodbuja inovacije. Pri 85 decibelih pa se ta učinek povsem obrne. Hrup iz okolice je pri tej glasnosti zelo škodoval ustvarjalnosti.

V kolikšni meri vas bo motil hrup iz okolice, je odvisno tudi od tega, kakšno delo opravljate. Če se morate za neko delovno nalogo zelo skoncentrirati, tedaj bo morda že 70 decibelov preveč.

V pisarnah odprtega tipa, kjer je več delavcev v istem prostoru in med seboj klepetajo, načrtujejo projekte in se pogovarjajo po telefonu s strankami, je lahko precej stresno okolje za nekoga, ki potrebuje tišino za dokončanje naloge.

Če hrupa iz okolice ne morete nadzorovati oziroma omiliti, je smiselno, da se za miselno zahtevne naloge umaknete v drug prostor, kjer boste lahko v tišini in miru oblikovali kreativne ideje. Pomagate pa si lahko tudi slušalkami, ki imajo vgrajeno tehnologijo za izoliranje zunanjega hrupa.

Vedno več poslovnih prostorov pa je razporejenih tako, da so zaposlenim na voljo prostori, ki so namenjeni živahnim razpravam med sodelavci, odmorom za malico in sestankom, ter prostori, ki zaposlenim omogočajo, da svoje delo opravijo v tišini brez zunanjih dražljajev.

5. Sobne rastline pomirjajo in ustvarjajo bolj naravno delovno okolje

Rastline lahko zelo spremenijo poslovni prostor, saj mu dajo značaj in na zaposlene delujejo pomirjajoče. V raziskavah so celo dognali, da prisotnost rastlin povečuje zadovoljstvo in produktivnost na delovnem mestu.

Pisarna je z rastlinami videti bolj naravna in sproščena, kar je še posebej koristno, če imate poslovni prostor na lokaciji, kjer v bližini ni veliko zelenih površin. Rastline lahko postavite tudi v skupne prostore ali v čakalnico, s čimer boste ustvarili dober vtis na vaše stranke in druge obiskovalce.

6. Barve imajo velik vpliv na razpoloženje in ustvarjalnost

Barve v poslovnem prostoru lahko zelo vplivajo na naše razpoloženje. Za večji učinek lahko pobarvate stene, namestite preprogo v živahnih barvah, ali pa izberete kose pohištva, ki se med seboj skladno dopolnjujejo v vaših priljubljenih barvah.

Raziskovalci so opravili študije, kjer so ugotovili, da vsaka barva na svoj način vpliva na razpoloženje. Tako boste lahko izbrali tisto barvo, katera bo vzpodbudila občutke, ki jih želite okrepiti.

  • Rdeča barva daje energijo, pospeši srčni utrip in spodbuja telesno aktivnost. Oko rdečo barvo zelo hitro zapazi.
  • Oranžna je družabna barva, ki spodbuja interakcijo. Dobro deluje v sejnih sobah ali drugih družabnih prostorih.
  • Rumena barva spodbuja ustvarjalnost in optimizem. Primerna je za poslovne prostore, kjer zaposleni večji del dneva namenjajo kreativnosti in oblikovanju novih idej.
  • Zelena barva velja za nevtralno. Vsaj tako jo dojemajo naši možgani. Je pomirjujoča in ne obremenjuje oči.
  • Modra je na splošno precej produktivna barva. Njen pomirjujoč in stabilen učinek pomaga večini ljudi, da se lahko osredotočijo na bolj kompleksne naloge.
  • Vijolična barva spodbuja hitrejše reševanje problemov. Velja za priljubljeno barvo za dekoriranje poslovnega prostora.

7. Po višini prilagodljiva miza (kombiniranje sedenja in stajanja)

Različne študije so dognale, da za naše zdravje ni toliko pomemben skupni čas sedenja ali stajanja temveč to, koliko energije porabimo za telesno aktivnost skozi cel dan. Na podlagi raziskav je zatorej pri delu najbolje kombinirati sedeč in stoječ položaj. 

To lahko dosežete s prilagodljivo mizo, ki vam omogoča, da del dneva presedite, del dneva pa stojite. Poskusite sedeti za mizo takrat, ko morate opraviti bolj poglobljene in natančne naloge, kot je pisanje. Za večjo kreativnost in hitrejše dokončanje naloge pa lahko zavzamete stoječo pozicijo. 

Najbolje je, če je miza izdelana v skladu z ergonomskimi standardi, zato da ne bo trpela vaša hrbtenica. Hkrati je pomembno, da monitor postavite dovolj visoko, zato da boste imeli vrat v iztegnjenem oziroma pokončnem položaju. Višino mize pa prilagodite tipkovnici tako, da bosta oba komolca počivala na mizi v kotu 90 stopinj. 

8. Urejen in organiziran prostor za delo (shranjevanje, čiščenje)

Urejen in organiziran poslovni prostor odpira pot k večji produktivnosti, pri čemer boste tudi zapravili manj časa za iskanje določenih pripomočkov. Pisarno lahko enostavno spremenite v učinkovit delovni prostor.

  • Znebite se stvari, ki jih ne potrebujete, ali pa jih niste že dolgo časa uporabljali in jih tudi najverjetneje ne boste. To velja tako za kose pohištva, opremo, raznorazne okraske, na katerih se nabira samo prah, in drugo.
  • Opremo in zaloge namestite v ustrezno delovno območje glede na to, kakšne vrste dejavnosti izvajate v posameznih delih poslovnega prostora. Na primer, pod glavni delovni prostor spada pisalna miza, pod referenčno območje spadajo omarice in police, pod oskrbovalni prostor pa predalniki in večje omare.
  • Opremo, ki jo najpogosteje uporabljate, namestite tja, kjer jo boste imeli na dosegu roke. Stvari, ki jih redko uporabljate, lahko shranite in pospravite v omare.
  • Na pisalni mizi ali delovnem pultu pustite samo tiste predmete, ki so nujni za vsakodnevno rabo. Vse ostale stvari, ki jih uporabljate občasno oziroma po potrebi, pa pospravite v predalnike.

9. Poslovni prostor – lokacija, prilagodljiva in dostopna arhitekturna zasnova

Nenazadnje ni pomembno samo urejanje in organiziranje notranjosti poslovnega prostora, temveč tudi lokacija in arhitekturna dinamika, ki za zaposlene in tudi stranke predstavljata pomemben vidik zadovoljstva. Med drugim so za zaposlene pri izbiri lokacije najbolj pomembne naslednje značilnosti:

  • Ali se v bližini nahaja restavracija, trgovina, bar, da delavci lahko do tja odidejo peš?
  • Dostop do bližnjega javnega prevoza
  • Prilagodljiv skupni prostor v zaprtih prostorih in na prostem, ki se lahko uporablja za neformalna druženja in sestanke
  • Individualni pol zasebni prostor za zasebne klice ali za zelo osredotočeno delo

Zaradi ostre umetne razsvetljave, trdih stolov in neprimerno postavljenih delovnih miz se delavci lahko počutijo ujete in demoralizirane. Slaba zasnova lahko negativno vpliva tudi na fizično počutje delavcev. Na primer, neustrezna pisarniška ergonomija je povezana s kronično bolečino, invalidnostjo in stresom.

Ravno zato je pomembno uporabiti sodobne koncepte oblikovanja pisarniške arhitekture znotraj same stavbe. Poslovni prostor naj bo enostaven za navigacijo, prilagodljiv in dostopen vsem. Kako to doseči?

  • Ustvarite informativen in prijeten sprejemni prostor. Visoki stropi in veliko naravne dnevne svetlobe dajejo ton prostoru, ki tako postane bolj odprt in sproščen. Informativne oznake in strateška uporaba naglasnih barv usmerjajo delavce od točke A do točke B.
  • Združite prilagodljive delovne postaje, ki osebju omogočajo bolj dinamično skupinsko delo na projektih. Vse delovne postaje lahko imajo motorizirane funkcije sedenja in stajanja, sedeži naj bodo ergonomski, vsaka delovna postaja pa naj ima premično osebno omarico za shranjevanje, ki članom ekipe omogoča lažje prehajanje iz ene ekipe v drugo in sčasoma delo na različnih projektih.
  • Ustvarite neformalne prostore za zbiranje, ki so namenoma del odprtega pisarniškega okolja. S tem boste zagotovili prostorski in vizualni premor in omogočili različne vrste sodelovanja in dela. Bistvo je, da ljudje želimo imeti možnosti, da lahko uredimo naše delovno okolje. V človeški naravi je, da želimo spremeniti svoj prostor, tako da bo delal za nas in se prilagodil našim potrebam, tako po estetiki kot po funkcionalnosti.

Preverite ponudbo naših poslovnih prostorov

Ponudba