Učinkovito delo na domu je svojevrsten izziv, saj se pri delu na domu soočate s številnimi motnjami, ki v pisarni ne pridejo toliko do izraza. Delo lahko ovira tudi pomanjkanje komunikacije s sodelavci in nadrejenimi, ne popolna oprema in pripomočki za delo, neprimeren prostor za delo in drugo. 

Navkljub določenim omejitvam obstaja veliko načinov, kako učinkovito in ustvarjalno delati na katerikoli lokaciji, ne glede na to, ali delate od doma vsak dan, nekajkrat na teden ali pa le v nekaterih primerih, kot je na primer okrevanje po bolezni. Da bi lahko karseda najbolje izkoristili delovni čas na domu, smo za vas pripravili 10 preprostih in uporabnih nasvetov. 

  1. Organizacija delovnega časa 

Velika prednost dela od doma je v tem, da si lahko sami organizirate svoj delovni čas ter ga prilagajate glede na to, v katerih urah dneva ste najbolj produktivni in zato v tem času opravite največ dela. Vendar pa se je pri določitvi delovnega časa potrebno organizirati tako, da boste dosegljivi, če vas bo potreboval vaš šef ali vaši sodelavci in stranke. Te ure dosegljivosti sporočite vsem udeleženim v delovnem procesu, zato da bodo lažje stopili z vami v stik. Nato pa se je teh ur potrebno dosledno držati. 

2. Razmejitev delovnega in prostega časa 

Za učinkovito in produktivno delo od doma je pomembno, da si vzamete tudi čas zase in za družino ter da v tem času ne opravljate službenih obveznosti. Na drugi strani velja tudi nasprotno. Ko delate, ste popolnoma osredotočeni na delo in obveznosti opravljate po vnaprej pripravljenih planih. Ustvarjanje optimalnega razmerja med prostim in delovnim časom pripomore k zmanjšanju stresa in povečanju produktivnosti v času, ki ga namenite za delo. Podaljševanje delovnega dne prav tako ni priporočljivo, saj tvegate izgorelost in preobremenitve.

Učinkovito delo na domu

Photo by Thought Catalog on Unsplash

3. Načrtovanje delovnega dneva  

Skrbno načrtovanje delovnega dneva vam bo pomagalo pri produktivnosti, saj boste na ta način lahko opravili vse naloge, ki si jih boste zadali. Preden pričnete z delom, določite vaše prioritete, pri čemer je smiselno, da najprej opravite najpomembnejše naloge. Za tiste naloge, ki zahtevajo večjo mero koncentracije, je najbolje sestaviti časovni okvir tekom dneva, ko boste imeli največ energije. Delovni plan si lahko pripravite večer pred tem oziroma preden se odpravite v posteljo. Pri načrtovanju pa upoštevajte tudi čas za krajše odmore, malico in drugo. 

4. Čas za krajše odmore 

Tako kot ste si zastavili in načrtovali delovne cilje za naslednji dan, tako lahko tudi načrtujete krajše odmore, ki naj trajajo od deset do trideset minut. Prekinite sedeče delo, vstanite iz stola in se malo razgibajte na svežem zraku ali pa si privoščite zdrav prigrizek ali malico. Krajši odmori vam bodo pomagali, da bodo vaši možgani dobili nekaj dodatnega kisika, hkrati pa boste pospešili krvni obtok. Tako boste umsko in telesno bolj pripravljeni, ko se boste lotili naslednjega dela službenih nalog. 

5. Nošenje formalnih oblačil 

Iz psihološkega vidika je pomembno, da se za delo od doma pripravite tako, kot če bi se odpravili v službo oziroma v poslovno okolje. V to je vključena tudi higiena ter primerna obleka. Trenirke in razvlečene majice so morda udobne, vendar pa se v njih lahko pričnete počutiti zaspani, počasni in manj motivirani. Oblecite se v čista oblačila, ki bi jih sicer nosili v službi. To bo vašim možganom dajalo sporočila, da ste del poslovnega okolja, da teče delovni čas in da ni časa za sprostitev. 

6. Funkcionalna domača pisarna 

Delo na domu lahko opravljate tudi iz kavča, naslonjača ali celo iz postelje. Zveni precej udobno, vendar pa te pozicije dela na računalniku lahko močno vplivajo na vašo delovno učinkovitost. Če imate možnost, si uredite domačo pisarno v delu prostora, kjer boste lahko izključili vse motnje iz okolja. Namestite in prilagodite prostorno pisalno mizo, ustrezen stol s podporo hrbtu ter opremo, ki jo potrebujete za nemoteno delo od doma. Z urejeno in funkcionalno domačo pisarno boste bolj produktivni, samozavestnejši in bolj organizirani. 

7. Minimiziranje motenj iz okolja 

Za doseganje učinkovitega dela na domu je potrebno postavljanje določenih omejitev, saj različne motnje iz okolja znižujejo nivo koncentracije in lahko pogosto poskrbijo za nezaželene prekinitve dela. Da boste lahko bolj osredotočeni na delo, si zagotovite mir in postavite meje, zato da vas ne bodo motili otroci, hišni ljubljenčki, zakonec oziroma partner ali pa sostanovalci. Poskusite jih s pogovorom spodbuditi, da vas med delom ne motijo. Eden izmed načinov je lahko tudi ta, da naredite viseč znak na vratih, ki označuje, ali v tistem trenutku delate, ali ste prosti.  

8. Organizacija nereda in čas za čiščenje 

V pisarni na delovnem mestu poskrbi za čistočo čistilka, doma pa boste za čistočo morali poskrbeti sami. Urejena domača pisarna brez nereda, založenih dokumentov in krožnikov od hrane na pisalni mizi, vam bo pomagala, da boste ostali osredotočeni na delovne naloge. Hkrati boste delo lahko opravili prej, saj ne boste izgubljali časa z iskanjem dokumentov po predalih ali na zajetnih kupih papirja. Hkrati je smiselno, da si določite tudi tedenski urnik čiščenja stanovanja, zato da med delovnim časom ne boste odlagali obveznosti in se namesto dela lotili pospravljanja stanovanja.

9. Iskanje navdiha in motivacije v glasbi 

Velika prednost dela na domu je v tem, da lahko poslušate glasbo in vaše najljubše pesmi, ne da bi pri tem motili svoje sodelavce ali pa oni vas. Če želite dvigniti raven koncentracije in dobiti nekaj dodatnega zagona in motivacije za delo, si lahko na glas zavrtite glasbo, ki vas napolni z energijo in vam daje navdih za nadaljnje ustvarjalno delo. Če imate naporen delovni dan in se želite nekoliko sprostiti in umiriti misli, pa si lahko zavrtite sproščujoče posnetke z zvoki narave in instrumentalno glasbo. 

10. Redna komunikacija s sodelavci 

Prednost dela v pisarni je v tem, da vsakodnevno komuniciranje s sodelavci, nadrejenimi in strankami spodbuja potenciale za sodelovanje in socializacijo, kar vpliva tudi na učenje in skupno reševanje izzivov. Te potenciale lahko v večji meri dosežete tudi, če delate od doma. Zato poskusite vsaj nekajkrat na teden komunicirati s sodelavci preko elektronske pošte, telefona, Skype-a ali pa osebno. Pri tem poskrbite, da boste na tekočem z informacijami, tako na profesionalni kot na osebni ravni. 

Upamo, da ste našli kar ste iskali ter, da vam bo naš članek pomagal pri bolj učinkovitem delu od doma. Če pa ste morda med prebiranjem članka pomisli, da bi vseeno potrebovali svojo pisarno lahko preverite našo ponudbo poslovnih prostorov ali pa nas kontaktirate in z veseljem vam bomo pomagali najti primeren poslovni prostor za vaš o dejavnost.